.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هشدار آیةالله مکارم درباره لباس‌شخصي‌ها

آيت‌الله العظمي مکارم شيرازي گفت: بارها گفته‌ايم با زبان عمل بهتر از زبان سخن مي‌توان تبليغ کرد. مناعت طبع،‌ خوش اخلاق بودن، متواضع بودن و بي‌اعتنايي به زخارف مادي، از مسائل مهم تبليغ دين است. از اين مسائل غفلت نکنيد.

به گزارش ایسنا اين مرجع تقليد در درس خارج فقه خود با توجه به فرارسيدن ماه محرم و اعزام مبلغان به مناطق مختلف کشور تصريح كرد: همه طلاب و فضلاي حوزه علميه که توانايي لازم را دارند بايد خود را براي اعزام به مناطق مختلف کشور جهت تبليغ دين و معارف اسلامي آماده کنند.

وي ادامه داد: يکي از برکات حوزه علميه همين اعزام مبلغان به مناطق مختلف داخل و خارج کشور است. زماني برخي خيال مي‌کردند کسي که براي تبليغ مي‌رود از مقام و ابهتش کاسته مي‌شود و يا اعزام به تبليغ نشانه عدم علميت فرد است، در حالي که خطبه‌هاي اميرالمومنين علي (ع) و خطبه‌هاي ساير ائمه معصومين (ع) خلاف اين موضوع را نشان مي‌دهد. خوشبختانه اين فرهنگ تغيير يافته و تمام کساني که آمادگي دارند براي تبليغ اعزام مي‌شوند و اين از برکات حوزه است.

مکارم شيرازي با اشاره به تبليغات گسترده دشمنان عليه مباني ديني و معارف اسلامي تاکيد کرد: در زماني که فعاليت دشمنان به اوج رسيده، اگر از اين مکتب دفاع نکنيم در پيشگاه خدا مسئوليم.

اين مرجع تقليد اظهار كرد: در عصر حاضر وسايل خبررساني و ارتباط جمعي بسيار گسترده شده است. در چنين شرايطي دشمنان از اين ابزار استفاده مي‌کنند و ما هم بايد از همين ابزار براي مقابله با تهديدها و تهاجم دشمن استفاده کنيم و آن را خنثي کنيم. مکتب اسلام و اهل بيت (ع) بسيار قوي و محکم است. اگر به خوبي تبليغ کنيم به يقين بر دشمنان غالب خواهيم شد.

وي خاطرنشان كرد: در روايات داريم كه مقام عالم هزار و صدهزار برابر مقام عابد است زيرا عابد تنها يک نفر را نجات مي‌دهد ولي عالم گاهي هزاران هزار نفر را با علمش نجات مي‌دهد.

مکارم شيرازي در بخش ديگري از سخنان خود خطاب به مبلغان حوزه علميه گفت: سعي کنيد در تبليغات، مطلب به مردم تحويل دهيد. روايات اهل بيت (ع) و آيات قرآن را بيان کنيد؛ البته به مسائل سياسي در جاي خودش بپردازيد اما چنان نباشد تمام خطبه‌هاي شما سياسي باشد. بيشتر به مباحث عقايد و اخلاق تاکيد کنيد. در اين زمان به اخلاق و عقايد بيش از همه چيز نياز داريم. پايه عقايد مردم بايد محکم شود زيرا نصف قرآن بيان عقايد است، همچنين پايه اخلاق بايد در برابر مفاسد اخلاقي محکم شود.

اين مرجع تقليد با اشاره به حضور افراد بدون لباس روحانيت در تبليغ معارف اسلامي خاطرنشان كرد: در برخي مجالس لباس شخصي‌ها جاي خطبا را مي‌گيرند. اين خطر است. گرچه ممکن است اين فرد، عالم باشد لکن نقشه دشمن اين است که سرنخ مجالس و محافل از دست روحانيت بيرون بيايد زيرا خودشان گفته‌اند «اگر روحانيت را از نظام کنار بزنيم مي‌توانيم در کارهايمان موفق باشيم. اين روحانيت است که آشتي‌ناپذير با مستکبران است و ما نمي‌توانيم با آنان معامله سياسي کنيم. پاي يک سند استعماري را يک روحاني هرگز امضا نکرده است».

وي تصريح کرد: ما به آنهايي که لباس شخصي هستند، احترام مي‌گذاريم ولي چنان نباشد که چهره مجالس و مساجد چهره غير روحاني شود که اين کار بسيار خطرناک است. راه حل آن هم اين است كه کساني که آمادگي لازم را دارند به ميدان بيايند. وقتي شما ميدان را خالي کنيد به سراغ ديگران مي‌روند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.038 seconds.